طرز تهیه پیتزا ماهی

بازدیدها: 19

طرز تهیه پیتزا ماهی

 

مواد لازم:

۱ قوطی تن ماهی
۴۰۰ گرم پنیر فیلا فیلا
۴ عدد موسیر
۱۰۰ گرم گوجه فرنگی
۰٫۲۵ پیمانه روغن زیتون
۲۰۰ گرم ساقه کرفس
خمیر پیتزا : به مقدار لازم
نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه

خمیر را با ۵٠٠ گرم آرد آماده می کنیم. در فاصله ای که ور بیاید، مواد داخل پیتزا را آماده می کنیم.. ساقه های ترد کرفس را انتخاب نموده ، ریشه های آن را بیرون کشیده ، می شوییم و به قطعات نیم سانتی برش داده و در روغن زیتون تف می دهیم . گوجه فرنگیها را به مدت ۲ دقیقه در آب جوش قرار داده .
از آب جوش بیرون آورده ، پوست آنها را گرفته ،آسیاب می کنیم . و از صافی عبور داده تا دانه های آن گرفته شود . سپس آن را با کمی زیتون در ماهیتابه تف می دهیم
نمک و فلفل را نیز به آن اضافه می کنیم . موسیر را پس از پاک کرده به صورت حبه های کوچک برش می دهیم . در صورت استفاده از موسیر خشک آن را به مدت ۲۴ ساعت در آب سرد خیس کرده و در این مدت دو الی سه بار آب آن را عوض نموده ، سپس در آبکش بریزید و به صورت نگینی برش می دهیم . تن ماهی را به گوجه فرنگی اضافه کرده و کمی تف می دهیم پنیر را نیز رنده می کنیم .
خمیر آماده را به دو قسمت تقسیم نموده و برای هر خمیر قالب ۸ ضلعی به قطر ۲۸ سانتی متر انتخاب نموده ، ته ظرفها را با روغن مایع مقداری چرب کرده ، خمیر ها را به طور یکنواخت در آنها پهن می کنیم . سپس با چنگال روی خمیر سوراخهایی ایجاد می کنیم . ابتدا نیمی از پنیر را روی خمیر ریخته ، سپس وسط خمیر تن ماهی و گوجه فرنگی و اطراف آنرا کرفس و موسیر می ریزیم
فر را روی حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم می کنیم و به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه پیتزا را در طبقه وسط فر قرار داده سپس بعد از این مدت پیتزا را از فر بیرون آورده پنیر را روی آن ریخته و به مدت ۵ دقیقه دیگر در فر قرار می دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =