پیتزا مارگاریتا

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

بازدیدها: 29

پیتزای مارگاریتا

سلام به همرهان همیشگی سایت سرآشپز ۹۸. امروز میخوایم طرز تهیه پیتزای مارگاریتا رو بهتون آموزش بدیم. با ما همراه باشید.

پیتزاها از جمله غذاهای بسیار محبوب امروزه است که کمتر کسی در این دنیا وجود دارد که آن را دوست نداشته باشد. پیتزا مارگاریتا، یکی از انواع پیتزاهای اصیل ایتالیایی است که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. این پیتزا را می‌توانید به راحتی و خیلی سریع آماده کنید و در کنار اعضای خانواده از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه نیز همراه ما باشید تا با طرز تهیه پیتزا مارگاریتا آشنا شوید. اما قبل از آن بهتر است با داستان اسم پیتزا مارگاریتا نیز آشنا شوید.

تاریخچه پیتزامارگاریتا

اگر به ظاهر پیتزا مارگاریتا توجه کنید می‌بینید که شباهت زیادی به پرچم کشور ایتالیا دارد. با توجه به آنچه که در تاریخ گفته شده در سال ۱۸۸۹ میلادی یک سرآشپز ایتالیایی به نام رافائلو اسپوزیتو به همراه همسرش در رستوران‌شان پیتزایی را درست کردند که به رنگ پرچم ایتالیا درست شده بود. در آن زمان ملکه مارگاریتا و همسرش از ناپل بازدید می‌کردند. رافائلو این پیتزا را به ملکه مارگاریتا پیش کش کرد. بعد از مدتی این پیتزا به پیتزا مارگاریتا تغییر نام داد. به خاطر داشتن رنگ قرمز (گوجه فرنگی)، رنگ سفید (پنیر موزارلا)، و رنگ سبز (ریحان سبز) شبیه پرچم ایتالیا شد.

طرز تهیه خمیر پیتزا مارگاریتا ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا آسان است و تنها نکته‌ای که باید رعایت شود تهیه‌ی خمیر پیتزا و سس گوجه فرنگی آن است.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا مارگاریتا ایتالیایی

آرد                                                                    ۴٫۵ پیمانه

نمک                                                                  ۱ و ۳/۴ قاشق چای خوری

روغن زیتون                                                         ۱/۴ پیمانه

خمیر مایه فوری                                                    ۱ قاشق چای خوری

آب یخ                                                                ۱ و ۳/۴ پیمانه

آرد سمولینا یا آرد ذرت (به منظور پاشیدن زیر خمیر)        به میزان لازم

روش تهیه خمیر پیتزا مارگاریتا ایتالیایی

در ادامه با کمک یگدیگر خمیر پیتزا مارگاریتا ایتالیایی را آماده می‌کنیم.

قدم اول:

در اولین قدم باید بدانید که باید آرد خمیر را قبل از شروع کار  داخل یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود. سپس آرد سرد را با خمیر مایه فوری مخلوط کنید و به آن نمک را اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید، روغن زیتون را نیز اضافه کنید.

قدم دوم:

در مرحله دوم شما به یک کاسه آب یخ نیاز دارید. نوک انگشتان‌تان را داخل آب یخ فرو ببرید و با همان نوک انگشتان خمیر را به صورت دورانی مخلوط کنید. پس از ۲ الی ۳ دقیقه می‌توانید تکه‌های ریز خمیر را در داخل ظرف ببینید. حال کم کم آب را به خمیر آماده شده اضافه می‌کنیم و باز هم به همان روش قبل آن را مخلوط می‌کنیم.

قدم سوم:

اکنون خمیر پیتزا تقریبا به شکل یک چانه خمیر نانوایی در آمده است. آن را از ظرف خارج می‌کنیم و روی یک سطح صاف قرار می‌دهیم. خمیر را به کمک هر دو دست باز می‌کنیم. توجه داشته باشید که باید خمیر را به سمت جلو فشار دهید و باز کنید. به عبارتی با یک دست خمیر را نگه میدارید و با انتهای دست دیگرتان خمیر را به سمت جلو فشار می‌دهید و باز می‌کنید. خمیر را می‌چرخانیم و همین مراحل را تکرار می‌کنیم. این مراحل را حدودا هفت الی هشت بار تکرار کنید و خمیر را ورز دهید. زمانی که این مراحل را انجام دادید خمیر پیتزا باید فرمی یک دست و نرم و اندکی چسبنده داشته باشد.

قدم چهارم:

در قدم نهایی باید روی خمیر پیتزا را با روغن زیتون چرب کنیم و آن را در داخل یک طرف بزرگ قرار دهیم. روی خمیر را نیز با سلفون می‌پوشانیم و در جای گرمی قرار می‌دهیم و به خمیر مایه اجازه می‌دهیم که باعث شود خمیر پف کند. بعد از اینکه حدودا یک ساعت سپری شد خمیر پیتزا مارگاریتا آماده است و می‌توان پخت پیتزا را شروع کرد.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

مواد لازمی که در ادامه مشاهده می‌کنید برای ۴ عدد پیتزا است.

مواد لازم:

برگ ریحان تازه            ۲ پیمانه

سیر                          ۴ حبه

گوجه فرنگی پخته شده   ۲ پیمانه

روغن زیتون                ۳ قاشق غذا خوری

پودر مایه خمیر فوری     ۱/۵ قاشق غذا خوری

آب ولرم                     ۲ پیمانه یا ۴۷۰ میلی لیتر

شکر                          ۱ قاشق غذا خوری

نمک                        ۲/۵ قاشق غذا خوری

آرد                           ۴ پیمانه یا ۴۸۰ گرم

پنیر پیتزا یا موزارلا        به میزان لازم

دستور تهیه پیتزا مارگاریتا

در مرحله اول در یک ظرف بزرگ، آرد، ۵/۱ قاشق غدا خوری نمک و شکر را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس در یک ظرف دیگر، آب، یک قاشق روغن زیتون و پودر خمیر مایه را مخلوط می‌کنیم و برای ۲ دقیقه آن را کنار می‌گذاریم. بعد از این دو دقیقه، مواد آماده شده را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم و برای ۲ دقیقه ورز می‌دهیم. بعد از ورز دادن به مدت ۲۰ دقیقه خمیر را کنار می‌گذاریم.

خمیر را سپس به ۴ قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. با پارچه‌ای روی آن را می‌پوشانیم و مجددا ۴ ساعت به آن استراحت می‌دهیم.

در مرحله دوم، سس پیتزا را آماده می‌کنیم. برای آماده سازی سس پیتزا مارگاریتا، ابتدا گوجه، ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون، سیرها و ۱ قاشق غذا خوری نمک را درون مخلوط کن می‌ریزیم. اجازه می‌دهیم خوب پوره شود و بافت یکدستی را به خود بگیرد.

در مرحله سوم، سطح صافی را انتخاب می‌‌کنیم و آن را آرد پاشی می‌کنیم. خمیرها را روی سطح باز می‌کنیم و به صورت دایره‌ای شکل می‌دهیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که باید اطراف دایره‌ها ضخیم‌تر باشند.

در مرحله آخر نیز روی خمیر ابتدا سس گوجه آماده شده، پنیر موزارلا و برگ ریحان قرار می‌دهیم. برای پختن پیتزاهای مارگاریتا، آن‌ها را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۲۹۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم و به آن‌ها ۷ الی ۸ دقیقه اجازه می‌دهیم تا پخته شوند.

جمع بندی

پیتزا مارگاریتا ایتالیایی یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه است. می‌توانید با درست کردن آن در یک روز تعطیل با خانواده خود خاطره زیبایی را بسازید. اگر این پیتزا مارگاریتا را درست کردید تجربه‌تان را با ما در میان بگذارید. نوش جان‌تان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =