پاستای فوری

پاستای فوری

بازدیدها: 17

سلام به همه‌ی همراهان همیشگی سرآشپز ۹۸. خوش آمدید به یک دستور آشپزی دیگر. در این دستور آشپزی قرار است با کمک یکدیگر پاستای فوری درست کنیم. پاستاها غذاهای سبک و فوری هستند که مواد اولیه کم و یا زیاد دارند. در این پاستاهای فوری از ساده‌ترین مواد اولیه استفاده شده است. بنابراین هیچ نگرانی وجود ندارد که شما مواد اولیه آن‌ها را نداشته باشید.

شاید فکر کنید که قرار است فقط یک نوع پاستای فوری را درست کنیم؛ اما خب این طور نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا با سه نوع پاستای فوری آشنا شوید و در اولین فرصت و در زمان‌هایی که برای آشپزی وقت کافی ندارید آن‌ها را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستای فوری

اسپاگتی                     ۳۰۰ گرم

جعفری                      ۲ قاشق غذا خوری

روغن زیتون                ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان               ۵۰ گرم (نصف فنجان)

نان باگت                    ۱ قسمت

لیمو                          ۱/۲ از یک لیمو

فلفل قرمز                   ۱ عدد

طرز تهیه پاستای فوری

در ابتدا این نکته را بدانید که این مواد اولیه، مواد اولیه‌ای هستند که در هر سه نوع پاستا استفاده می‌شوند و در هر کدام چند مورد جدید اضافه می‌شوند.

پاستای فوری نوع اول

اولین اسپاگتی، اسپاگتی با پودر سوخاری سیر دار است.

اسپاگتی، نان باگت با طعم سیر، روغن زیتون، فلفل دلمه‌ای قرمز که به صورت ریز خرد شده، پوست رنده شده لیمو و نصف پیمانه آب لیمو، پنیر پارمسان رنده شده، جعفری تازه خرد شده و نمک فلفل مواد اولیه‌ی این نوع پاستا است. بعد از آماده سازی این مواد اولیه نوبت پختن پاستا است.

برای تزئین این نوع پاستای فوری می‌توانید از پنیر پارمسان رنده شده و کمی پوست رنده شده لیمو و فلفل سیاه کمک بگیرید.

مرحله اول پخت پاستای فوری

در اولین مرحله در یک تابه بزرگ آب جوش می‌آوریم و اسپاگتی را به آن اضافه می‌کنیم. حدود ۱۲ دقیقه زمان می‌برد تا اسپاگتی‌ها بپزد. در همین حین، نان باگت‌های سیر را تکه تکه کرده و سپس در غذا ساز ریخته و پودر کنید.

مرحله دوم پخت پاستای فوری

در یک ماهیتابه بزرگ دیگر، یک قاشق از روغن زیتون را روی حرارت گرم می‌کنیم و آرد سوخاری را اضافه می‌کنیم و به مدت ۳ الی ۴ دقیقه تفت می‌دهیم تا به رنگ طلایی و قهوه‌ای در بیاید. نکته‌ای این مرحله این است که باید مرتب ترکیب را هم بزنید تا آرد سوخاری نسوزد. زمانی که آماده شد آن را کنار بگذارید.

مرحله سوم پخت پاستای فوری

در این مرحله؛ قبل از آماده شدن اسپاگتی، باقی مانده روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ داغ کنید و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید. به مدت ۱ الی ۲ دقیقه روی شعله حرارت کم سرخ کنید. اسپاگتی‌ها را آبکش می‌کنیم و یک فنجان از آب پخت اسپاگتی را نیز کنار می‌گذاریم.

اسپاگتی و ۴ قاشق غذا خوری آب پخت اسپاگتی را به ترکیب فلفل و روغن اضافه می‌کنیم. پنیر پارمزان، پوست و آب لیمو، جعفری، نمک و فلفل را نیز به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم که با هم ترکیب شوند. اکنون سه چهارم ترکیب آرد سخاری را نیز به موادمان اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم.

پاستای ما آماده است! آن را در ۴ کاسه تقسیم می‌کنیم. سپس روی هر کاسه آرد سوخاری، پارمسان، پوست لیمو و فلفل سیاه به عنوان تزئین می‌ریزیم.

پاستای فوری نوع دوم

پاستای فوری نوع دوم، پاستا مرغ سیر است. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این پاستا آماده شود ۲۵ دقیقه است.

مرحله اول پخت پاستای فوری

مواد اولیه‌ای که برای پخت پاستا لازم دارید همان مواد اولیه قبلی است.

در قدم اول ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون را داخل یک ماهیتابه بزرگ می‌ریزیم و با حرارت کم آن را گرم می‌کنیم. یک پیاز را خرد کرده و داخل ماهیتابه می‌ریزیم. ۲ الی ۳ دقیقه به پیاز زمان می‌دهیم تا سرخ شود. ۴ حبه سیر را نیز به مواد اضافه می‌کنیم. به مدت ۳۰ ثانیه مواد را تفت می‌دهیم و سپس ۳ قاشق غذا خوری سرکه سفید و یا عصاره مرغ را اضافه می‌کنیم.

یک دقیقه اجازه می‌دهیم که به آرامی بجوشد. سپس ۲۰۰ گرم اسپاگتی نپخته، ۱۰۰ میلی لیتر شیر و ۶۰۰ میلی لیتر آب مرغ را در موادمان می‌ریزیم. اکنون درب ماهیتابه را با یک کاغذ پوستی می‌بندیم و ۵ دقیقه با حرارت ملایم می‌پزیم.

مرحله دوم پخت پاستای فوری

بعد از این ۵ دقیقه، درپوش را برمی‌داریم. ۲ سینه مرغ که حدودا ۲۰۰ گرم می‌شود را ابتدا پخته و خرد و اضافه می‌کنیم. ترکیب را هم می‌زنیم ومجددا درب ماهیتابه را می‌بندیم.

برای اینکه اسپاگتی کاملا پخته شود ۷ الی ۱۰ دقیقه زمان لازم است که سپری شود. یادتان باشد که در این زمان باید پاستا را هم بزنید. سپس ۳۰ گرم پنیر پارمزان رنده شده را به پاستا اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم پخت پاستای فوری

زمانی که پاستا تقریبا آماده شده بود؛ ۱۴۰ گرم کلم پیچ را به پاستا اضافه می‌کنیم و درب ماهیتابه را مجددا می‌بندیم و صبر می‌کنیم تا کلم پیچ در مدت ۲ دقیقه بخار پز شود.

یک  قاشق چای خوری آب لیمو، پوست رنده شده نصف لیمو و ۳۰ گرم پنیر پارمزان را با پاستا مخلوط کرده و کمی نمک و فلفل می‌پاشیم. حال پاستا فوری ما کاملا آماده است.

پاستای فوری نوع سوم

پاستا با کوفته ریزه، نوع سوم پاستای فوری ماست. مواد اولیه این پاستا با پاستاهای قبلی بیشتر تفاوت دارد.

مرحله اول پخت پاستای فوری

برای پخت پاستا کوفته ریزه؛ مقدار ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده کم چرب، یک تخم مرغ کوچک، ۱/۲ پیاز رنده شده، یک حبه سیر رنده شده، ۴ قاشق غذاخوری آرد سوخاری، کمی فلفل سیاه، پودر چیلی قرمز و نمک را با هم توی کاسه می‌ریزیم و خوب با هم ترکیب می‌کنیم تا کاملا مخلوط شوند.

کوفته‌ها را به شکل گردو گرد درست می‌کنیم. سپس کوفته‌ها را در یک ماهیتابه جداگانه با روغن سرخ می‌کنیم تا طلایی رنگ شوند. کوفته ریزه‌ها که آماده شدند؛ آن‌ها را کنار می‌گذاریم.

مرحله دوم پخت پاستای فوری

در یک ماهیتابه‌ی دیگر؛ پیاز ریز ریز خرد شده را ۱ دقیقه تفت می‌دهیم. ۱ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را به پیاز اضفه می‌کنیم و مجددا تفت می‌دهیم. سپس ۱ پیمانه پوره گوجه فرنگی و ۱ قاشق چای خوری شکر  را به مواد اضافه می‌کنیم و یک دقیقه می‌پزیم.

مرحله سوم پخت پاستای فوری

کوفته‌ها و مقدار ۲۵۰ گرم پاستا را به قابلمه‌مان اضافه می‌کنیم. ۲۰۰ میلی لیتر شیر و ۵۰۰ میلی لیتر آب را روی مواد می‌ریزیم. ۵-۶ عدد گوجه فرنگی کوچک، ۱ فنجان نخود فرنگی، نمک، فلفل و تکه‌های فلفل چیلی را نیز اضافه می‌کنیم.

زمانی که مواد شروع به حباب زدن کردند حرارت را کم می‌کنیم و درب قابلمه را می‌بندیم. نیاز است که در زمان پختن پاستا را چندین بار هم بزنید. این کار باعث می‌شود که پاستا شما نرم شود.

۱۵ دقیقه زمان لازم است که پاستا شما کاملا آماده شود. البته این زمان وابسته به قطر اسپاگتی شماست و می‌تواند کمتر و یا بیشتر شود.

اگر احساس کردید که پاستا خیلی آبکی است می‌توانید درب ظرف را باز گذاشته و چند دقیقه اجازه دهید پاستا بپزد. اگر هم که احساس کردید پاستا سفت است می‌توانید کمی آب ولرم به آن اضافه کنید و صبر کنید تا اسپاگتی‌ها نرم شوند.

در مرحله آخر هم پنیر پارمزان و یا پنیر چدار را روی پاستا رنده کنید و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =