طرز تهیه مرغ پر شده از برنج

طرز تهیه مرغ پر شده از برنج

بازدیدها: 231

طرز تهیه مرغ پر شده از برنج

سلام به همه همراهان عزیز سر آشپز ۹۸ ، امروز یه آموزش جدید و خوشمزه، طرز تهیه مرغ پر شده از برنج داریم… بریم که با هم این غذای لذیذ و خوشمره رو آموزش ببینیم و برای مهمونی و محافل خانگی مون درست کنیم.

مواد لازم :

برنج خام ۱ پیمانه

آب ۱ و ۳/۴ پیمانه

نمک و فلفل به مقدار کافی

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری + کمی بیشتر

کره ۲ قاشق غذاخوری

هویج رنده شده ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

پنیر چدار رنده شده ۱۰۰ گرم

ران مرغ بدون استخوان ۶-۸ عدد

گل کلم ۱ دسته

طرز تهیه :

اول از همه برنج را بپزید و آماده کنید. ۱ و ۳/۴ پیمانه آب را داخل قابلمه متوسط بریزید و بگذارید روی شعله جوش بیاید. سپس نصف قاشق چایخوری نمک و ۱ پیمانه برنج شسته شده داخل آن بریزید. شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی همان شعله ملایم بماند تا آب جذب برنج شود. سپس قابلمه را از روی گاز بردارید و با درب بسته کنار بگذارید.

همزمان که برنج در حال پخت است، تابه بزرگی را روی شعله بگذارید تا داغ شود. ۲ قاشق کره و دو قاشق روغن زیتون داخل آن بریزید. سپس هویج رنده شده و پیاز خرد شده را به همراه نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه تفت بدهید تا نرم و طلایی رنگ شوند.پنیر رنده شده را با برنج داغ مخلوط کنید. سپس هویج و پیاز سرخ شده را هم اضافه کنید و مخلوط نمایید.

این مواد را تا زمان آماده شدن مرغ کنار بگذارید.پوست ران مرغ بدون استخوان را جدا کنید. ران‌ها را بین دو لایه پلاستیکی روی تخته گوشت قرار دهید و با بیفتک‌زن یا گوشت‌کوب بکوبید تا تا جای ممکن نازک شوند اما پاره نشوند. لایه پلاستیک روی مرغ‌ها را بردارید. دو طرف آن‌ها کمی نمک و فلفل بپاشید.

روی هر کدام توپی از مخلوط برنج بگذارید. مرغ را دور برنج بپیچید و هر کدام را با دو خلال دندان محکم کنید. نیازی نیست برنج کامل پوشانده شود.گل کلم را تکه‌تکه کنید و روی سینی فر قرار دهید. روی آن روغن زیتون، نمک و فلفل بپاشید و آن‌ها را زیر و رو کنید. سپس گل کلم‌ها را دور تا دور سینی بچینید و وسط را برای مرغ خالی کنید. ران‌های مرغ را وسط سینی بچینید. کمی روغن زیتون روی آن‌ها بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد بپزید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =