طرز تهیه رولت گوشت

بازدیدها: 50

مواد لازم :

گوشت گوساله و گوسفند :۵۰۰گرم
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
جعفری خرد شده : ۱قاشق غذا خوری
تخم مرغ : ۲عدد
زرشک : ۳ قاشق سوپ خوری
پودر سوخاری : به مقدار لازم
نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را پوست کنده و پس از شکستن خرد کنید .سپس سیر هارا نیز پوست گرفته و رنده کنید .گوشت چرخ کرده را به چند قسمت تقسیم کرده و هریک از قسمت ها را همراه کمی پیاز وسیر داخل دستگاه خردکن بریزید. در پایان کل گوشت را مجددا داخل دستگاه بریزید و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.
نکته اول : اگر مخلوط گوشت و پیاز و سیر به دست نچسبید یعنی آماده درست کردن رولت است ، در غیر این صورت آنقدر ورز دهید تا دیگر به دست نجسبد .
نکته دوم : با توجه به اینکه با این مقدار گوشت می توانید ۲ عدد رولت درست کنید ، مقدار گوشت را به ۲ قسمت تقسیم کنید . حالا در کف یک سینی مقداری آرد سوخاری بپاشید ونیمی از گوشت را برداشته و پس از صاف کردن در کف دست ، روی سینی آغشته به پودر سوخاری پهن کنید تا به صورت گرد باز شود.
توجه داشته باشید لبه های گوشت نباید ضخیم باشد و تا جایی که امکان دارد به طور یکنواخت با فشار آوردن روی گوشت ، لبه های آن را نازک کنید.سپس مواد داخل رولت را آماده کنید و سطح گوشت را با آن بپوشانید.اگر می خواهید از مخلوط تخم مرغ دار برای داخل رولت استفاده کنید ، ابتدا باید تخم مرغ ها را آب پز کرده و پس از پوست کندن به صورت حلقه حلقه ، خرد کنید . حالا جعفری یا گشنیز خرد شده را روی گوشت بریزید و سپس تخم مرغ ها را روی سبزی بچینید وبا پاشیدن نمک و فلفل ، آن را مزه دار کنید.در پایان لبه های گوشت را از رو به رو به هم بچسبانید .برای این منظور از ۲ انگشت شست و سبابه استفاده کنید و لبه ها را روی هم طوری فشار دهید تا خوب به هم بچسبد. حالا نوبت سرخ کردن رولت است. داخل تابه ای گود مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود .سپس رولت پیچیده شده را داخل روغن بگذارید. پس از اینکه یک طرف آن کمی سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. بقیه رولت ها را نیز به همین صورت سرخ کرده و سپس نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =