طرز تهیه دلمه سیب زمینی

بازدیدها: 59

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

مواد لازم :

۲ عدد سیب زمینی بزرگ
۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ عدد پیاز
۲ قاشق غذاخوری زعفران (آب کرده)
۳۰ گرم کره
نمک و فلفل : به مقدار لازم
پودر سیر : به دلخواه

طرز تهیه:

 

سیب‌زمینی‌ها را با پوست شسته، چند شکاف عمیق روی آنها ایجاد کرده و آنها را درون دستگاه مایکروویو با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت هفت دقیقه می‌‌پزیم.
در ظرفی دیگر پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی نمک، بدون درپوش داخل دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت شش دقیقه قرار می‌دهیم. سپس سویا را که از قبل خیسانده‌ایم، همراه مابقی روغن زیتون به مواد افزوده و سه دقیقه دیگر با همان قدرت درون دستگاه زمان می‌دهیم. رب گوجه‌فرنگی، زعفران، فلفل و پودر سیر را نیز به مواد اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و ظرف را با درپوش درون دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم.

پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و دایره‌ای به قطر دو سانتی‌متر از سر سیب‌زمینی‌ها بریده و داخل آنها را خالی می‌کنیم، به طوری که سوراخ نشود . سپس کمی کره داخل سیب‌زمینی‌ها مالیده و از مایه آماده شده درون آنها ریخته و دوباره روی سیب‌زمینی کمی کره می‌مالیم.

سیب‌زمینی‌های پر شده را داخل ظرف، روی سه پایه بلند  قرار داده و از ترکیب گریل و مایکروویو با قدرت ۲۰ درصد به مدت هفت دقیقه استفاده می‌‌نماییم که هم پخت کامل شود و هم سیب‌زمینی‌ها برشته و طلایی شوند، بعد آنها را درون ظرف چیده و با سس دلخواه سرو می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =