طرزتهیه باقالی پلو با ماهیچه

بازدیدها: 32

مواد لازم :

گوشت ماهیچه یا گردن : ۵۰۰ گرم
شوید خشک : ۶ قاشق غذا خوری
باقالی تازه : ۲ پیمانه
برنج : ۳ پیمانه
رب گوجه فرنگی : ۱قاشق غذا خوری
چوب دارچین : ۲ تراشه
پیاز : ۱عدد
سیب زمینی : ۱ عدد
نمک و فلفل : به مقدار لازم
زعفران و زرد چوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا گوشت را با ۱ عدد پیاز تفت دهید و همراه با آب و چوبه دارچین و زردچوبه روی حرارت قرار دهید .رب گوجه فرنگی را با کمی روغن و نمک و فلفل در یک تابه کوچک تفت داده و به گوشت اضافه کنید و با حرارت ملایم ۲تا۳ ساعت روی حرارت بگذارید تا جایی که خوب بپزد و کمی آب داشته باشد . داخل قابلمه بزرگ تا نیمه آب بریزید و بگذارید تا بجوشد .آب برنجی که از قبل با نمک خیسانده اید را خالی کنید و داخل آب درون قابلمه بریزید وروی حرارت بالا بگذارید. وقتی در حال قل زدن بود ، باقالی های شسته شده را به آن اضافه کنید تا هردو کمی پخته و نرم شوند. برنج و باقالی را درون آبکش بریزید .برای ته دیگ ، کف قابلمه را کمی آب ، یک قاشق روغن و کمی زعفران بریزید . سیب زمینی های حلقه شده را در کف دیگ قرار دهید .
سپس ۱/۳برنج و باقالی را روی آن بریزید و ۲ قاشق شوید روی آن بپاشید .همین کار را با باقیمانده برنج و باقالی و شوید نیز انجام دهید.
بر روی برنج با ته قاشق ، چند سوراخ ایجاد کنید ، قابلمه را چند ثانیه بر روی حرارت بالا قرار دهید تا بخار کند. بعد از بخار کردن ، کمی روغن روی برنج بدهید و بگذارید تا با حرارت ملایم دم بکشد. سپس باقالی پلو را با گوشت خوشمزه سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =