طرز تهیه گراتن مرغ

طرز تهیه گراتن مرغ

بازدیدها: 111

طرز تهیه گراتن مرغ

سلام به همه همراهان عزیز سر آشپز ۹۸ ، امروز یه آموزش جدید و خوشمزه، طرز تهیه  گراتن مرغ داریم… بریم که با هم این غذای لذیذ و خوشمره رو آموزش ببینیم و برای مهمونی و محافل خانگی مون درست کنیم.

مواد لازم :

مرغ تمیز کرده یک عدد
ماکارونی نازک و پهن یک بسته
سس سفید ۳پیمانه
پنیر گودا رنده شده ۱۵۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
نمک بمقدار کافیگراتن مرغ

طرز تهیه :

مرغ را بایک لیوان آب وکمی نمک و یک پیاز خرد کرده می گذاریم بپزد بطوری که بعد از پخته شدن نصف لیوان آب داشته باشد. بعد مرغ را میگذاریم سرد شود. استخوانهای مرغ را می گیریم و به قطعات درشت خرد میکنیم آب مرغ را باسس مخلوط می نماییم و یکی دو جوش می دهیم. ظرف مناسبی را آب می ریزیم و یک قاشق سوپخوری نمک هم در آن مخلوط میکنیم و می گذاریم جوش بیاید. ماکارونی را از طول دو قسمت می کنیم و در آب جوش می ریزیم و میگذاریم چند جوش بزند ومغز ماکارونی نرم شود. ماکارونی را در صافی میریزیم و مقداری آب روی آن میدهیم ته ظرف نسوز مناسبی را کمی چرب می کنیم۱/۲ از سس را ته ظرف می ریزیم.

کمی پنیر روی آن می پاشیم نصف از ماکارونی را روی سس میریزیم. کمی پنیر روی آن می پاشیم نصف از ماکارونی را روی سس میریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم. قطعات مرغ را روی ماکارونی می چینیم و با بقیه ماکارونی روی مرغ را می پوشانیم. بقیه سس را روی ماکارونی میریزیم و پنیر را روی آن می پاشیم. کره را قطعه قطعه می کنیم و روی گراتن می چینیم فر را به حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن می کنیم. بعد ظرف را کف فر قرار می دهیم تا مدت نیم ساعت بماند و ته گراتن کمی برشته شود. سپس ظرف را روی آخرین پنجره فر بطرف بالا قرار می دهیم و در حدود نیم ساعت تا سه ربع دیگر میگذاریم گراتن در فر بماند تا روی آن نیز کمی برشته و طلایی شود . گراتن را با همان ظرف سر میز می بریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =