طرز تهیه پنکیک قارچ

بازدیدها: 22

طرز تهیه پنکیک قارچ

مواد لازم :

۲۰۰ گرم قارچ
۳ عدد تخم مرغ
۳ قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی
۳ قاشق غذاخوری روغن
۱ قاشق جایخوری جوش شیرین
۱ لیوان شیر
۱ عدد پیاز درشت
۱۲۵ گرم آرد سفید
۱ عدد فلفل دلمه ای
نمک و فلفل : به مقدار لازم
آویشن : به دلخواه

طرز تهیه

 

روش تهیه مواد داخل پنکیک

* ابتدا پیاز و فلفل را نگینی خرد کرده و در روغن تفت می ‌دهیم سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می‌ کنیم و هنگامی که آب گوشت کشیده شد، قارچ‌ ها را به صورت ورقه‌ ای خرد کرده و به همراه کمی آب لیمو، سس گوجه فرنگی،‌ نمک،‌ فلفل و آویشن تفت می ‌دهیم سپس صبر می ‌کنیم تا کمی خنک شود.

خمیر پنکیک :

* شیر، تخم‌ مرغ، آرد و یک قاشق چای‌ خوری جوش شیرین و کمی نمک را خوب هم می ‌زنیم و از صافی رد می ‌کنیم تا مایع یک دستی داشته باشیم . کف ماهی ‌تابه متوسطی را با یک قاشق مرباخوری روغن چرب کرده و از مواد، یک ملاقه داخل ماهی ‌تابه می‌ ریزیم تا سطح ماهی ‌تابه به صورت لایه نازکی پوشیده شود.
* با شعله ملایم کمی صبر می ‌کنیم تا مواد خودش را بگیرد، نان ها را پشت و رو کرده می‌ گذاریم کمی طلایی رنگ شود. سپس این نان گرد به دست آمده را برداشته و کناری می ‌گذاریم تا خنک شود. فقط باید مراقب بود که این نان نشکند و یا پاره نشود چون آنگاه مواد گوشتی که داخل آن می ‌ریزیم، بیرون می ‌ریزد.

مرحله آخر:

* تمام مواد خمیر را به صورت نان‌ های گرد تهیه کرده و کنار می ‌گذاریم. سپس داخل هر یک از نان‌ ها مقداری از مواد گوشتی که قبلا تهیه کرده‌ایم می ‌ریزیم و به آن کمی پنیر پیتزای رنده شده اضافه می کنیم، سپس نان را با دست خیلی آرام به صورت رولت لوله می‌ کنیم و داخل یک ظرف پیرکس می‌ گذاریم.
* بدین ترتیب همه نان ‌ها را با مواد گوشتی پر کرده و رولت‌ ها را کنار هم می ‌چینیم و روی همه آن ‌ها را نیز پنیر پیتزای رنده شده ریخته و در داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۰ دقیقه و یا داخل مایکروفر با استفاده از سیستم گریل به مدت ۸ دقیقه استفاده می ‌کنیم.
* زمانی‌ که پنیر پیتزا کمی طلایی شد، برای سرو، سر میز غذا برده و رویش را با سس گوجه‌ فرنگی تزیین می ‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =