طرز تهیه مرغ سوخاری

بازدیدها: 55

طرز تهیه مرغ سوخاری

مواد لازم

۴ تکه مرغ
۲ عدد تخم مرغ
۲ پیمانه آرد سفید
۳ پیمانه آرد سوخاری
پودر سیر و اورگانو : به دلخواه
نمک و فلفل : به مقدار لازم
ادویه : به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱ – تکه‌های مرغ را قبل از سرخ کردن با یک عدد پیاز و آب و نمک آب‌پز کنید، نه در حدی که مرغ‌ها کاملا نرم شوند، فقط اندازه‌ای که کمی از حالت خام بودن در بیایند. (‌حدود ۲۰ دقیقه کافیست‌)

۲ – تخم‌مرغ‌ها را در ظرف گودی شکسته و با چنگال هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند. آرد سفید را بهتر است الک کنید و در یک دیس تخت لبه‌دار بریزید. آردسوخاری و ادویه را هم خوب با هم مخلوط کنید و مثل آرد سفید در یک دیس تخت لبه‌دار بریزید. ادویه این غذا بستگی به ذائقه شما دارد. معمولا این غذا به دو صورت اسپایسی (تند) و معمولی تهیه می‌شود.

۳ – روش اسپایسی به این صورت است که مقدار زیادی فلفل قرمز (‌برای این مقدار مرغ ۲ قاشق غذا خوری سر پر فلفل قرمز لازم است‌) و نمک را به آردسوخاری اضافه می‌کنند. مزه این غذا به محتویات درون آرد سوخاری آن بستگی دارد. در روش معمولی هم فقط نمک و کمی فلفل سیاه به آرد سوخاری اضافه می‌شود.

۴ – تکه‌های مرغ را بعد از نیم پز شدن و بعد از اینکه کاملا سرد شدند، ابتدا در آرد سفید بغلتانید، بعد به تخم مرغ آغشته کنید و بعد در آرد سوخاری خوب بغلتانید تا تمام سطح مرغ با آرد سوخاری پوشانده شود.

۵ – در ظرف نسوزی – که کمی گود باشد بهتر است – تا دو سوم روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. توجه کنید هرچه روغن بیشتر و داغ‌تر باشد مقدار جذب روغن کمتر می‌شود. می‌توانید مرغ‌ها را در دستگاه سرخ‌کن (‌روی درجه مناسب سرخ کردن مرغ‌) نیز سرخ کنید. ۶ – تکه‌های مرغ را درون روغن داغ شده با حرارت زیاد سرخ کنید. اگر حرارت کم باشد رنگ مرغ‌ها تیره می‌شود. در ظرف را هم باز بگذارید تا تخم مرغ به‌کار رفته در مواد، اصطلاحا کف نکند. حدودا ۱۰-۶ دقیقه زمان لازم است تا مرغ‌ها با شرایط فوق کاملا سرخ (‌ سوخاری ‌) شوند‌.

۷ – بعد از سرخ شدن مرغ‌ها یک حوله کاغذی تمیز را در بشقابی قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید تا روغن اضافه آن گرفته شود. هنگام سرو کمی پودر سیر و اورگانو (در صورت تمایل) روی آنها بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =