طرز تهیه قزل آلا شکم پر

بازدیدها: 53

مواد لازم

۲ عدد ماهی قزل آلا
۱ رازیانه
۲ سیر میخک
۱۰۰ گرم کره
۱۰۰ گرم شوید تازه
۳ عدد متوسط سیب زمینی۱ عدد لیمو ترش
۲۰۰ گرم سرکه
سس گوجه فرنگی : به اندازه لازم
۲ عدد کیسه بخار یا فویل
روغن زیتون : به مقدار لازم

طرز تهیه

 

قبل از شروع فر را با درجه ۱۹۰ درجه روشن کنید تا خوب داغ شود . خوب حالا مایتابه را روی میز گذاشته و نیمی از کره را با روغن زیتون کف مایتابه ریخته و رازیانه را به قطعاتی ریز خرد کرده و در روغن خوب سرخ می کنیم و برای انکار شما می توانید با حرارتی متسوط حدودا ۵ دقیقه تفت بدید . حالا سیر را که خوب خرد ریز شده است به رازیانه اضافه می کنیم و در همین حال اگر دقت کنید رنگ رازیانه کمی قهوه ای شده است و نرم شده و اگر بچشیدش شیرین شده است .
حالا تمام گیاهان که می خواهید اضافه کنید را خوب ریز کرده و به کره روی حرارت اضافه می کنید . حالا در سینی فر خود کاغذ را پهن کرده و ماهی را از وسط برش داده و ماده ای که قبلا تفت داده اید را کمی قاچ لیمو و پیاز اضافه کرده و شکمش را به اصطلاح پر می کنیم . برای خوشمزه تر شدن آن می توانید از کمی سیب زمینی و سس گوجه فرنگی یا رب و سرکه نیز استفاده کنید و حالا ماهی را فویل بندی کرده و درون فر قرار می دهیم .
حدودا ۲۰ الی ۲۵ دقیقه طول می کشد ، حالا ماهی را در می آوریم و می گذاریم تا ۲ الی ۳ دقیقه بگذرد تا خنک شود و بعد از این شما می توانید به راحتی در بشقابی آن را سرو کنید البته این غذا به همراه سالاد سیب زمینی یا سالاد سبزیجات بسیار خوشمزه تر می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =