طرز تهیه ته چین هویج

بازدیدها: 42

مواد لازم :

هویج: ۵۰۰ گرم
فیله مرغ : ۳۰۰ گرم
برنج : ۳ پیمانه
زرده تخم مرغ : ۳عدد
ماست پرچرب : ۴قاشق سوپ خوری
زعفران دم کرده : ۲قاشق سوپ خوری
دارچین: ۱قاشق مربا خوری
پیاز : ۱ عدد
نمک و فلفل : به میزان لازم
روغن مایع : مقداری
زردچوبه : ۱قاشق مرباخوری
کره : ۵۰ گرم

طرز تهیه :

برنج را شسته در کاسه با مقداری آب و نمک خیس کنید. هویج ها را پوست گرفته بشویید و سپس خلالی خرد کنید.
در تابه ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. خلال های هویج را در روغن سرخ کنید وبعد از روغن درآورده و کنار بگذارید. پیاز را پوست گرفته خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. فیله های مرغ را به قطعات ریز برش بزنید سپس به تابه پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید.برای مزه دار شدن مرغ به آن نمک و زردچوبه اضافه کرده و خوب سرخ کنید.
در آخر کمی زعفران دم کرده افزوده حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا بپزد. هویج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه کنید. در صورت نیاز به اندازه نیم پیمانه آب اضافه کنید و در تابه را بگذارید.
برنج را داخل آب جوش ریخته و طبق معمول آبکش کنید. در کاسه ای مناسب زرده های تخم مرغ را ریخته و با چنگال کمی هم بزنید. زعفران دم کرده و ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید. مایه ته چین آماده است .
برنج را داخل مایه ته چین ریخته و خوب مخلوط کنید.تابه ای که می خواهید ته چین را در آن بپزید چرب کنید.نیمی از مایه برنج را در تابه ریخته وبا پشت قاشق فشرده و یک دست کنید.
مرغ و هویج را روی لایه اول برنج ریخته و پهن کنید تا همه سطح برنج را بپوشاند.مقداری دارچین روی مرغ و هویج بپاشید. حالا نوبت مابقی برنج آغشته به مایه ته چین است . آن را روی بقیه مواد ریخته وبا پشت قاشق یک دست و کمی فشرده کنید.
تابه را روی حرارت ملایم گذاشته وبا ته چنگال در برنج چند سوراخ ایجاد کنید. کره را آب کرده و روی ته چین بریزید. حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهید ته چین دم بکشد .بعد از دم کشیدن ته چین را در یک سینی یا دیس مناسب سروته کرده و برش بزنید و سپس میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =