طرز تهیه تارت شکلاتی

بازدیدها: 173

طرز تهیه تارت شکلاتی

 

موادلازم :

 

شکر : ۱۰۰ گرم

تخم مرغ : ۲ عدد

شیر : ۱ پیمانه

خامه : ۳۵۰ میلی لیتر

وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری

پودر ژلاتین : ۱ قاشق سو پخوری

شکلات خرد شده : ۲۵۰ گرم

پودر بیسکویت : ۲ پیمانه

کره ذوب شده : ۱۰۰ گرم

پودر کاکائو : ۲ قاشق سوپخوری

 

طرزتهیه:

برای تهیه تارت شکلاتی، ابتدا بیسکویت را به صورت پودر در آورید، در ظرفی بریزید، سپس کره را ذوب کرده، داخل پودر بیسکویت بریزید،کاکائو را اضافه کرده، مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به وجود آید، (می توانیم از کاکائو در داخل بیسکوئیت استفاده نکنیم) کف و دیواره یک قالب ۲۳ سانت مخصوص پای را با سلیفون بپوشانید، مخلوط آماده شده را کف قالب بریزید، کف و دیواره را پوشش دهید، قالب را درون یخچال قرار دهید،در مرحله بعد پودر ژلاتین را داخل ظرف آب سرد بریزید، روی بخار کتری قرار دهید، تا ژلاتین صاف و شفاف شود.

در یک ظرفی تخم مرغ ها را شکسته شکر و وانیل را داخل آن ریخته و با همزن خوب هم بزنید، سپس خامه و شیر را اضافه کرده و هم بزنید، سپس شکلات خرد شده را مخلوط کرده ظرف را در روی حرارت قرار دهید مرتب با همزن دستی هم بزنید،بعداز پنج دقیقه شعله را خاموش کنید، تا مایع کاملا سرد شود، بعد آن را در قالب پای بریزید، به مدت پنج ساعت درون یخچال قرار دهید، تا کاملا دسر شما سفت شود، سپس از یخچال بیرون آورید و روی آن را با شکلات و توت فرنگی تزیین کنید.امیدواریم طرز تهیه تارت شکلاتی برایتان مفید بوده باشد، و با استفاده از سلیقه خود تارت شکلاتی خوشمزه با تزیین زیبایی را برای خانواده و در مهمانی ها سرو نمایید.

 

 

2 پاسخ به “طرز تهیه تارت شکلاتی”

  1. سلام مطلب فوق العاده ی داری خیلی دوستش داشتم نمیدونم چطور از شما قد دانی کنم فقط به دوستام توصیه میکنم از سایتتون دیدن کنند این شعر هم هدیه به شما من از میان واژه‌های زلال « دوستی » را برگزیده‌ام ، آن‌جا که برف‌های تنهایی آب می‌شوند در صدای تابستانی یک دوست . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 2 =